Branko Čučak

Cucak

POEZIJA S KRAJA STOLEĆA

U redu,

da to razvalimo, djevojko,

tako da se vide iznutrice,

i da se na dlanu puši vruće srce,

drhtavi damari, modri epiderm, napeti živci,

sve u šesnaest, djevojko.

U redu,

da te razvalimo, beštijo :

jedno kraljevstvo u rđavoj vladavini,

jednu lutku na pragu zrelosti,

jedan plod u galopu, jedno sporo napredovanje.

Hajde da zaziremo, djevojko.

Ali da to bude tako očigledno,

tako zbrženo,

tako spetljano,

tako žestoko.

Da svi vide našu naglu zabavu,

naš veliki trud u žurbi.

Tvoji da se vide umiješani prsti.

I da se moji vide.

Hajde da to večeras uradimo, djevojko.

 

Ulica Golgotska b. b

 

U sirotom kvartu Jerusalima stanujem,

gde od dolaska Rima vlada, red, rad i mir.

Rano se ide na spavanje.

Rano na poslove ustaje.

Jednog sam dana čuo neku graju,

u tesnoj mojoj ulici, što vodi Golgoti.

Tukli su, pljuvali, i ismevali

nekog čoveka, koji je krst na leđima nosio.

Video sam svetinu i bes,

i zatvorio sam okna

da izbegnem prizor.

Kad sve se utišalo, i kad je noć pala,

otvorio sam prozor, i video na Gori

tri raspeta čoveka, i Magdalenu povijenu,

u tračku mesečine.

Kada sam silazio niz basamake,

sused mi reče : Gore je raspet

gospodin naš Isus Hristos, iz Nazareta.

Od juče više ništa neće biti isto“.

rekao je sused, kad sam silazio niz basamake.

Otišao sam docnije na pijacu, da kupujem za kuću.

Nisam primetio znakove promene u Jerusalimu.

Samo su ljudi bili drugačiji.

Skoro da ne smem da vam kažem,

kako drugačiji.

Ne smem još da kažem.

 

BRANKO ČUČAK (1948 2008). Pesnik, prozaist, publicist.Knjige poezije : O ništa i ostalom (1971), Žestoka marmelada (1977), Vo u kupusu (1981), Psihički izgled (1984), «Umijeće gutanja knedle» (1988), «Pisana malim slovima» (1990), «Pomrčina via Čamotinja» (1995), «Dirljivi magacin» (1996), «Lupa čekića u remontnom zavodu» (1996), «Mrsna pernica» (1997), «Štipaljkom za vjetar» (Izabrani stihovi, 2000. godine), «Gorio k`o ove novine» (2002).

Оставите одговор

